torsdag 10 november 2016

Välkommen!

Varmt välkommen till Fjäderpennans bokblogg.
Tanken med bloggen är inte att recensera allt som kommer i min väg, utan att recensera främst författare som ger ut sina böcker själva.

Varför?

Jo, för att i egenskap av lektör har jag nöjet att läsa så otroligt många fantastiska manus av författare som vill ge ut själva. De flesta av dessa författare har inte tusentals kronor att lägga på reklam och marknadsföring varför jag med denna blogg vill ge dem en skjuts på vägen.
Den andra anledningen är att de böcker jag väljer att recensera här kommer att hålla hög kvalitet samt erbjuda en läsupplevelse som verkligen inte får missas!
Jag kommer att välja vilka böcker jag recenserar själv, så om du skickar en bok till mig som jag inte tycker passar bloggen kommer jag inte att recensera den.
Jag har också kö på böcker så det kan dröja innan en recension dyker upp.
Bästa sättet att försäkra sig om en recension är att kontakta mig via mail och presentera sin bok samt fråga om jag är intresserad av att läsa den. Skickar du bara på måfå så är det inte säkert att du får den recenserad!

Ibland kommer jag även att recensera böcker som fått förlagskontrakt (och som då inte är egenutgivna), men detta bara i undantagsfall.

De flesta böcker som kommer att recenseras här kommer att höra till genrerna Fantasy, Thriller, Romance, Deckare och Science Fiction.

Vänlig hälsning

//Monie Szabo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar